Koncepce systému komunitní péče o lidi se závažným duševním onemocněním v Jihomoravském kraji schválena!

Brno, 27. 6. 2016. V návaznosti na záměr Ministerstva zdravotnictví prosadit reformu psychiatrické péče, jejíž cílem je zajištění poskytování potřebné péče duševně nemocným v domácím přirozeném prostředí, byla Zastupitelstvem Jihomoravského kraje dne 23. 6. 2016 schválena Koncepce systému komunitní péče o lidi se závažným duševním onemocněním v Jihomoravském kraji.

Pracovní skupina, která se na tvorbě Koncepce podílela, byla složena ze zástupců Ministerstva zdravotnictví ČR, Jihomoravského kraje, Všeobecné zdravotní pojišťovny, Psychiatrické kliniky Fakultní nemocnice Brno, Psychiatrické nemocnice Brno, Nemocnice Kyjov, o. p., a sdružení Práh.

Koncepce směruje k vytvoření systematické a koordinované zdravotně sociální péče o lidi se závažným onemocněním v Jihomoravském kraji. Obsahem Koncepce je hrubá analýza aktuální situace v Jihomoravském kraji, časový harmonogram a jednotlivé fáze vytváření systému komunitní péče
a upozornění na další potřebné zdroje informací pro implementaci reformy psychiatrické péče.

Hlavním cílem Koncepce je zajištění komplexní péče o duševně nemocné, která prováže zdravotnické
a sociální služby tak, aby nedocházelo k vypadávání pacientů ze systému péče, a následně k nepříznivému průběhu zdravotního stavu a sociálnímu selhávaní. Koncepce má poskytnout podporu života pacientům se závažnými duševními chorobami s minimalizací délky hospitalizací
a zajištěním čerpání péče ambulantní formou. Zároveň je Koncepce předpokladem pro čerpání finančních prostředků z fondů EU pro účely její realizace.